— Kategorie soutěže —

Kategorie micropočítač I (1. stupeň)

Účastníci kategorie micropočítač I navštěvují v době konání soutěže 1. - 5. třídu.

Soutěž pro týmy (2 - 3 děti).

1 disciplína - prezentace vlastního projektu s libovolným mikropočítačem (micro:bit, arduino, ozobot atd.). Povinnou součástí projektu je poster.


Kategorie micropočítač II (2. stupeň)

Soutěž o dvou disciplínách pro týmy (2 - 3 děti).

  1. disciplína - prezentace vlastního projektu s libovolným mikropočítačem (micro:bit, arduino atd. x ozobot není vhodný pro kategorii micropočítač II). Povinnou součástí projektu je poster.
  2. disciplína - programování microbity - zadání úkolu na místě vycházející z lekcí A1 - A20 a B1 - B20 (www.microla.cz), části programování se účastní 1 člen soutěžního týmu, jeho jméno bude uvedeno v přihlášce.

Kategorie projekty (1. stupeň)

V kategorii projekty I jsou vyhlášena témata:

  • Odraz 30. leté války na Lanškrounsku
  • Oprava starých hraček - transformace rozbité hračky a nové využití, oprava a obnovení původní funkce
  • Zapomenutá řemesla v regionu (např. koželužství, kartáčnictví, ševcovství, drátenictví, tkalcovství, paličkování atd.) - historie řemesla, genealogie
  • Příběh (rodokmen) regionální firmy

Jednotlivec nebo tým (max. 2 děti) přihlašuje projekt, který je zpracován s využitím vědeckých postupů a metod. Při formulování úkolu i jeho zpracovávání je možné spolupracovat s odborníky a odbornými institucemi. Musí být prokazatelný podíl řešitelů na výsledcích práce.

Povinnou součástí projektu je poster.

Kategorie Fischertechnik (1. stupeň)

Disciplína projektant. Žáci na základě zadaného úkolu sestaví model daného zařízení. Práce v týmu (max. 2 děti). Hodnocena bude míra spolupráce, kreativita, provedení a rychlost.

Tato část soutěže bude probíhat se stavebnicemi Fischertechnik Simple Machines (Univerzal 3).

V den soutěže bude vylosováno z 3 témat - kolotoč (1. str. 113, 2. str. 120, 3. str. 127).

Časová dotace na sestavení zadaného modelu je 120 minut. 


Kategorie Ozobot (1. stupeň)

Programování Ozobota pomocí ozokódů dle zadaného úkolu. Ozobot se bude pohybovat po mapě, základní cesty budou vyznačeny, ozokódy se budou vkládat pomocí lepítek. Zadání bude zveřejněno v den soutěže.